26/03/2012

{home tour} perfect mix of styles ** {moj stan} savršena mješavina stilova

 
 This home is so good looking, I had to re-blog it. I was drawn by it's contemporary - vintage flair, and I love the overall colour palette. You can't go wrong with natural colours, and to create personality add some spice (like the mustard Eams chairs) and favourite accent colour like pink, yellow and turquoise. Chalkboard wall gives this space depth and looks great in dining area. Combination of some elements is so natural, like they have always meant to be together. Mix of different styles is just right. I tried to find favourite element of this home, but I couldn't as every bit of it speaks right to my heart. 
{Prosto sam morala da reblogujem fotografije ovog savremeno - vintidž stana. Duh kojim odiše cijeli prostor je ono što me je privuklo, uz paletu boja koja mi odgovara. Prirodni tonovi su nepogriješiv izbor, uz dodatak nekog začina (kao što su Eams stolice u boji senfa) i omiljenih akcent boja kao roze, žuta i tirkiz. Šta više da poželim? Zid za pisanje kredom proteže se od ulaza preko trpezarijskog zida i uvijek je odličan izbor za visoko prometna mjesta u stanu zbog mogućnosti da se pere nebrojeno puta.
Spoj nekih elemenata u stanu je tako prirodan, kao da je to oduvijek pripadalo jednom stilu. Govorim na primjer o savremenom klub stoliću naspram kožne podne prostirke i kožne sofe sa tkanim jastučićima uz moderne dizajnerske stolice i pletene pufove.
Pokušavam da izdvojim omiljeni dio u ovom stanu, ali je to nemoguće jer mi sve podjednako prija srcu. Jedina stvar koju bih ja lično promijenila je tapiserija na zidu trpezarije :)}







 photos belong to Lou Mora and Sarah Yates ; spotted on DesignSponge

4 comments:

  1. Very beautiful indeed!

    ReplyDelete
  2. Mješavina starog i novog, to je ono što volim, odličan izbor!
    Posebno me oduševljavaju on stolice, mislim da su to "eames chairs", nisam sigurna ispravi me slobodno ako griješim,...
    ugodan dan!
    annie

    ReplyDelete
  3. Nisi pogriješila, to su upravo Eames chairs...toliko obožavane. Ljubav na prvi pogled :)

    ReplyDelete
  4. Mnogo mi se dopada ceo prostor :) Prva slika je odlicna.

    ReplyDelete

Always love to know your thoughts. Thanks for sharing

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails