27/11/2012

Balkan breeze Charming Belgrade apartment ** šarmantan beogradski stan

***(the post is too long for english and serbian version, so please use google translator to fully enjoy the interview and home tour) ***

Dosta je prošlo od poslednje Balkan breeze reportaže, ali je vrijedilo čekati. Ovaj put predstavljam stan inspirisan Amsterdamom i skandinavskim stilom koji je i na našim prostorima jednako popularan, upravo zbog života u malim stanovima.
Dragana, vlasnica stana, je od onih osoba s kojima bih odmah sutra voljela piti kafu i razglabati o mnogočemu. Iako smo se čule samo preko mejlova, djeluje mi tako srdačno i prijatno. A njen lični blog inspiracije treba obavezno "prelistati". Evo šta je ona rekla o svom šarmantnom stanu:

Ime:   Dragana Lazović
lokacija i veličina stana:   Beograd, Voždovac, 51 m2

koji je tvoj stil i čime si se vodila pri uređenju i organizovanju ovog stana: Ja već imam dosta iskustva u uređenju prostora, iako mi to nije profesija. Moja porodična kuća je mnogo prostranija, opremljena nameštajem od drveta u prirodnoj boji. Sad sam se suočila sa daleko manjim prostorom, a imala sam želju i da probam nešto sasvim drugačije. Inače volim nameštaj ravnih, čistih linija. Pošto sam nekako u to vreme posetila Amsterdam, tamo sam videla te bele cigle, i uopšte skandinavski stil koji mi je delovao prikladan za mali stan. Posto je to stan za dva momka, moje sinove, malo sam se uplašila da ne bude preženstven, pa sam njihovu sobu uradila nesto drugačije. Žute i plave boje.




 omiljeni dio: 
Sve mi je omiljeno na svoj način. Volim hodnik sa belim ciglama i belim podom, i crno belim tapetama. Manja sobica, koju moj muž i ja koristimo kad odemo u Beograd, posebno mi je draga zbog tih ogledala koja sam napravila od goblena kupovanih preko aukcijskog sajta i farbala u belo. Dnevnu sobu obožavam. U prostor od 18,5m2 smestila sam trpezarijski deo, malu kuhinju i dnevni deo sa TV-om i policama. I ni najmanje ne deluje natrpano. Dok sedite okrenuti ka televizoru, oči se odmaraju na zidu sa tirkiznim tapetama.

najveći izazov s kojim si se susrela:
Ceo stan je bio izazov. Bio je potpuno ruiniran. Po strukturi dvosoban, a ja sam htela dve odvojene spavaće sobe, pa sam kuhinju prebacila u dnevni boravak. Sarađivala sam sa dobrim majstorima, znala sam šta hoću, a imala sam i izvesno iskustvo. Sve je bilo izvodljivo.







šta kažu ukućani i prijatelji:
Svima se dopalo, naravno. Ko god je ušao bio je iznenadjen prostorom. Odaje utisak da je dosta veći. Zbog toga što je svetao, i što je hodnik neuobičajeno širok. I zbog  kombincije belih zidova sa ciglama i tapetama. Nameštaj je lagan, od bele iverice u visokom sjaju, sto za ručavanje je staklen i ne opterecuje prostor a i stolice su lagane. Kuhinja je rađena po meri od belog medijapana. Kupatilo deluje dosta luksuzno, iako nije mnogo koštalo. Takav efekat je postignut mozaik pločicama.

savjet za mali prostor ili za proces uređenja:  
Bitno je da znate sta želite, da sve nacrtate u pravilnim razmerama, da posle ne bi bilo iznenađenja, da ne bude pretrpano. Ja sam nameštaj sama crtala, a jedna radionica mi je sve pravila. Nameštaj po meri je možda najpametniji za male prostore. Meni je olakšavajuća okolnost bila i to što u stanu postoji ostava, koja je iskorišćena kao garderober, tako da je ostatak stana oslobođen ormana.
Lepo je ako ste vešti sa šivenjem, jer sam ja sama šila jastučiće i zavese. Internet je pun ideja, ima gomila sajtova na kojima možete naći nešto što vama odgovara.





šta bi uradila drugačije:
hmmmm, mislim da ne bih nista, hahahahaahaa. Već godinu smo u tom stanu i svaki put kad uđem u njega osetim zadovoljstvo. Fali mi aspirator u kuhinji, tu sam omanula. Ali i to može lako da se doda i reši. U sledećem stanu bih možda umesto zidnih pločica u stanu stavila stakla u boji, mada su ove moje prelepe. Ne znam, imam jos hiljadu ideja. Ali nemam više stanova :D






Eto, nadam se da ste uživali u intervjuu i fotografijama za koje je zaslužan Duško Damjanović. Ako imate dodatnih pitanja, slobodno pitajte u komentarima

8 comments:

  1. stvarno izgleda savršeno, svjetski!I meni je isto omiljeni dio onaj s ciglom i ogledalima!!! Ali cijeli dojam je vrhunski!!!

    ReplyDelete
  2. Dragana mastovita i talentovana! Zelim joj da uredi jos mnogo stanova :D

    ReplyDelete
  3. Beli zid od cigli, restaurirani ramovi sa ogledalima, crna stolica i beli luster u predsoblju su fenomenalni. Odlican posao!

    ReplyDelete
  4. Sve pohvale za blog...Pregrst zanimljivih i korisnih ideja!

    Ovaj stan mi se posebno dopada, nekako je bas po mom ukusu. Kako planiram renoviranje kupatila, zanima me gde su kupljene plocice za kupatilo i kuhinju? Da li su mozaik plocice u standardnom obliku ili na mrezici?

    Pozdrav,
    Jelena, Bgd.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala. Plocice za kupatilo su kupljene u Enmonu. www.enmongroup.com. Mozaik je na mrezici, eurodomsaloni.bg, plocice za kuhinju sa takodje kod njih kupljene. Pozdrav, Dragana

      Delete
  5. Stan je prelep, pogotovo deo sa ciglom. Ogledala su savrsena, dali ste mi ideju sta bih mogla da uradim sa istim ramovima koje imam kod kuce. Interesuje me kako ste dobili takav izgled rama, da li pre bele boje ide neka siva ili je to samo jedan sloj bele? Unapred zahvalna, Lola..

    ReplyDelete
  6. AnonymousMay 25, 2013

    samo jedan sloj bele, prskala sam belom mat u spreju, ovlas.

    ReplyDelete

Always love to know your thoughts. Thanks for sharing

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails