15/12/2011

{reader's redesign} Scandinavian feel / {pomoć čitaocima} skandinavski stil



When Martina wrote me asking about some scandinavian decorating ideas for her home, I was smitten. It seems like it's the easiest to decorate in Scandinavian style - simple lines, lots of white and just a few details - but it's as easy to create non-artistic place without personality, which nobody wants. It was very interesting to virtualy play around with shapes, textures and colours as accents. The main palette is mostly white with grey and black for modern, sophisticated and timeless space. The accent colours can be almost any - red, teal, warm yellow and plum are just some of my suggestions.
I played juxtaposing only square and circle shapes, but the versatility is brought also by a different textures of metal, wood, plastic, fabric and leather.  Throughout the apartment I suggest details in different colors, while the bedroom is the only monochromatic room.

{Kada mi se Martina obratila za ideju kako da uredi prostor u skandinavskom stilu, sa oduševljenjem sam prihvatila. Naizgled, najlakše je urediti stan u tom stilu - jednostavnih linija, sa puno bjeline i ne previše detalja...ipak, postoji bojazan da se stvori bezličan prostor. Bilo mi je vrlo zanimljivo poigrati se oblicima, teksturama a i bojama koje sam dodala kao akcente, dok je osnovna paleta bijelo - sivo - crno u razmjeri 70-20-10. U prostoru gdje je takva osnovna paleta boja kao akcente je moguće koristiti razne boje po želji - crvena, petrolej plava, rumeno žuta i boja šljive...to su neki od mojih predloga. U predlozima sam korisitla kontrast pravougaonih i kružnih oblika, a i različitim tekturama (štof, metal, drvo, pvc) iako u istoj boji je unešena raznovrsnost.  Kroz cijeli stan dodatna igra je postignuta detaljima u boji, dok potpuno monohromnu paletu predlažem samo za spavaću sobu.}

No comments:

Post a Comment

Always love to know your thoughts. Thanks for sharing

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails